Golfregels: Wat als de golfbal in een broekzak terecht komt?

Het overkwam golfpro Rory McIlroy in de Tour Championship van 2014. In de 2e ronde slaat McIlroy de bal in de broekzak van een tegenstander. De referee vraagt aan de man of hij is verplaatst nadat de golfbal in zijn broekzak is beland. Dit is niet het geval, waarop McIlroy de bal moet droppen op de plek waar de bal in de zak is terechtgekomen. Hij moest met dezelfde bal verder spelen van de referee, dus de toeschouwer heeft er geen souvenirtje aan overgehouden.

Populaire blogs